Przeskocz do treści

Struktura organizacyjna

Burmistrz Wielichowa

Honorata Kozłowska
Tel. 614433915
e-mail burmistrz@wielichowo.pl

Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godz. 9:00 - 12:00. W pozostałe dni po telefonicznym uzgodnieniu.


Zastępca Burmistrza / Sekretarz Gminy

Ewa Kasperska
Tel. 614433914
e-mail sekretarz@wielichowo.pl


Skarbnik Gminy

Bogdan Kapski
Tel. 614433911
e-mail skarbnik@wielichowo.pl


Radca prawny

Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
tel. 614433001
w godz. od 9:00 do 14:00 w każdy wtorek (w czwartek jeżeli w danym tygodniu przypada sesja)
(bezpłatne porady dla mieszkańców 13:00-14:00)


 Biuro nr 1

Biuro nr 2

Biuro nr 3

Biuro nr 4

Biuro nr 4A

Biuro nr 5

Biuro nr 5A

Biuro nr 6

Biuro nr 7

Biuro nr 10


Biuro nr 1

Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat

  • prowadzenie ewidencji podatników,
  • gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
  • przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat;
  • załatwianie podań o ulgi inwestycyjne, z tytułu nabycia gruntów,
  • wymiar zobowiązań pieniężnych w podatkach od : nieruchomości, rolnym i leśnym.

kontakt: Dorota Nijaka inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
tel. 614433920
e-mail: dorota.nijaka@wielichowo.pl

Stanowisko ds. księgowości podatkowej

  • podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
  • prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
  • prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej dla przedsiębiorców, sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy, wydawanie zaświadczeń,
  • księgowanie podatków i opłat,
  • załatwianie podań o umorzenia i przesunięcia terminu płatności zobowiązań podatkowych,
  • współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami sądowymi.

kontakt: Urszula Nowaczyk inspektor ds. księgowości podatkowej
tel. 614433920
e-mail ksiegowoscpodatkowa@wielichowo.pl

Stanowisko ds. poboru podatku od środków transportowych i obsługi kasy

  • wymiar, ewidencja i realizacja podatku od środków transportowych,
  • opłata od posiadania  psów,
  • wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat,
  • prowadzenie spraw kasowych Urzędu,
  • pobór i naliczanie opłaty targowej.

kontakt: Sławomira Pikosz inspektor ds. poboru podatku od środków transportowych i obsługi kasy
tel. 614433920
e-mail slawomira.pikosz@wielichowo.pl


Biuro nr 2

Stanowisko ds. rolnych i ochrony środowiska

  • ochrona i kształtowanie środowiska w tym:
    • wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, kontrola nasadzeń,
    • wydawanie decyzji środowiskowych,
    • prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku,
    • naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
    • prowadzenie dokumentacji stanu przyrody,
  • ochrona gruntów rolnych i leśnych w tym:
    • przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
    • rolnicze wykorzystanie gruntów - zaświadczenia,
    • rekultywacja nieużytków oraz gruntów zdewastowanych,
  • sprawy statystyki rolnej i ekologii;
  • gospodarka wodna i melioracja;
  • łowiectwo i zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt;
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją programu o ochronie zwierząt.

kontakt: Barbara Paluch inspektor ds. rolnych i ochrony środowiska
tel. 614433921
e-mail rolnictwo@wielichowo.pl

Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami

  • gospodarowanie i zarządzanie mieniem gminnym w tym jego zbywanie oddawanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawa, najem,  użyczenie i oddawanie w trwały zarząd, podejmowanie czynności o wpisach w księgach wieczystych;
  • nabywanie nieruchomości na rzecz gminy;
  • komunalizacja mienia;
  • opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego;
  • administrowanie zasobem mieszkaniowym i lokalami użytkowymi.

kontakt: Maciej Domagała podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami
tel. 614433925
e-mail nieruchomosci@wielichowo.pl

Stanowisko ds. informatyki

  • wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji (ABI),
  • dbanie o zabezpieczenie zbiorów  danych, ochrona systemu , zabezpieczenie dostępu do baz danych,
  • administrowanie stroną internetową gminy , administrowanie strony BIP,
  • realizacja zadań związanych z wdrażaniem systemów informatycznych,
  • wyposażanie stanowisk pracy w sprzęt komputerowy i prowadzenie jego ewidencji.

kontakt: Tomasz Śledź starszy informatyk
tel. 614433925
e-mail informatyk@wielichowo.pl


Biuro nr 3

Stanowisko ds. inwestycji drogowych i zieleni miejskiej

  • prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych, opracowywanie planów ich rozwoju, budowy, modernizacji i remontu;
  • prowadzenie kontroli stanu dróg, chodników i pasów drogowych na terenie gminy;
  • wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
  • koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych ;
  • wydawanie koncesji na organizację transportu lokalnego;
  • tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych;
  • prowadzenie spraw związanych ze zmianami nazw miejscowości, ulic, obiektów fizjograficznych.

kontakt: Dawid Michałowski podinspektor ds. inwestycji drogowych i zieleni miejskiej

tel. 614433922
e-mail drogi@wielichowo.pl

Stanowisko ds. inwestycyjnych i planowania przestrzennego

  • przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych gminy ich opiniowanie i uzgadnianie;
  • prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych i prowadzenie rejestru, przygotowanie projektów umów;
  • wydawanie odpisów i wyrysów  z planu zagospodarowania przestrzennego;
  • ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny;
  • prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
  • prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości, geoportal;
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków;
  • opłata reklamowa;
  • opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych.

kontakt: Jacek Malkiewicz inspektor ds. inwestycyjnych i planowania przestrzennego
tel. 614433923
e-mail inwestycje@wielichowo.pl

Stanowisko ds. gospodarki komunalnej

  • koordynowanie zadań związanych z realizacją funduszu sołeckiego;
  • realizowanie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie;
  • bieżące utrzymanie i remonty lokali mieszkalnych i użytkowych będących w zasobie gminnym;
  • prowadzenie całościowych spraw związanych z zamawianiem i dystrybucją energii elektrycznej do obiektów gminnych jak i oświetlenia drogowego ,realizowanie przepisów ustawy "Prawo energetyczne";
  • monitoring i prowadzenie spraw związanych z odnawialnymi źródłami energii;
  • prowadzenie spraw związanych z Programem Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Wielichowo;
  • realizacja obowiązków wynikających z ustawy o odpadach;
  • koordynacja prac związanych z rekultywacją wysypisk.
kontakt: Waldemar Paluch inspektor ds. gospodarki komunalnej
tel. 614433922
e-mail wpaluch@wielichowo.pl

Biuro nr 4

Stanowisko ds. księgowości budżetowej

  • prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków, kosztów, rachunków materiałów, przedmiotów nietrwałych przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy:
  • zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu;
  • prowadzenie ewidencji syntetycznej;
  • okresowe uzgadnianie sald z rozrachunków z dłużnikami i wierzycielami;
  • przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
  • rozliczanie należności na rzecz Budżetu Państwa;
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  • dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, przygotowywanie sprawozdań finansowych.

Kontakt: Bożena Ptak inspektor ds. księgowości budżetowej
tel. 614433912
e-mail budzet@wielichowo.pl

Stanowisko ds. księgowości budżetowej i podatków

  • sporządzanie dokumentacji płacowej;
  • prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków, kosztów rachunków materiałów, przedmiotów
    nietrwałych w użytkowaniu środków trwałych, rozliczanie inwentaryzacji;
  • rozliczanie podatku vat;
  • rozliczanie podatku dochodowego;
  • okresowe uzgadnianie sald rozrachunków z dłużnikami i wierzycielami;
  • prowadzenie ewidencji wykorzystania funduszu socjalnego.

kontakt Magdalena Misiorna inspektor ds. księgowości budżetowej i podatków
tel. 614433912
e-mail referentbudzetowy@wielichowo.pl

Stanowisko ds. ogólno-organizacyjnych i kadr

  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
  • prowadzenie spraw kadrowych  i socjalnych pracowników Urzędu oraz przechowywanie  akt osobowych pracowników;
  • prowadzenie spraw kadrowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych  oraz przechowywanie akt osobowych;
  • prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy pracowników;
  • prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników;
  • prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem i szkoleniem pracowników;
  • prowadzenie rejestrów zarządzeń , pełnomocnictw, upoważnień, umów, skarg i wniosków;
  • współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy , Sądami w celu organizacji robót publicznych, prac społecznie użytecznych ;
  • ewidencja czasu pracy pracowników, plany urlopów;
  • organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich w Urzędzie.

kontakt Kinga Wróbel inspektor ds. ogólno-organizacyjnych i kadr
tel. 614433919
e-mail kadry@wielichowo.pl


Biuro nr 4A

Skarbnik Gminy

Skarbnik odpowiada za całokształt gospodarki finansowej gminy. Skarbnik zapewnia i odpowiada za prawidłowe wykonywanie zadań w zakresie spraw finansowych przez pracowników Urzędu, a także poprzez nadzór nad innymi pracownikami  jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem;
  • wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
  • dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
  • dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
  • kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych, nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
  • sprawowanie nadzoru nad mieniem komunalnym;
  • przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
  • przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla gminy;
  • opracowywanie dokumentów i innych aktów dotyczących gospodarki finansowej;
  • współdziałanie z osobami dokonującymi kontroli zewnętrznej;
  • przygotowywanie wniosków pokontrolnych w sprawach merytorycznych;
  • wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza.

kontakt: Bogdan Kapski
tel. 614433911
e-mail skarbnik@wielichowo.pl


Biuro nr 5

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy wynikające z ustawy o aktach stanu cywilnego w tym:

  • rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych mających wpływ na stan cywilny osób;
  • sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
  • sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;
  • przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
  • stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa;
  • wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego;
  • wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu;
  • postępowań cywilnych i karnych, w tym:
    • ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
    • przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora;
  • przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.

kontakt: Lucyna Zajdowicz Kierownik USC
tel. 614433917
e-mail usc@wielichowo.pl

Stanowisko ds. ewidencji ludności

  • prowadzenie spraw  z zakresu ewidencji ludności, wydawanie decyzji;
  • wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
  • upowszechniania numeru identyfikacyjnego PESEL;
  • współpraca z organami policji, prokuratury, ZUS i Centralnym Rejestrem Skazanych;
  • organizacja zbiórek publicznych, wydawanie decyzji o bezpieczeństwie imprez masowych;
  • realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, ze szczególnym  uwzględnieniem zadań związanych z rejestracją osób podlegających kwalifikacji wojskowej;
  • wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach;

kontakt: Bernadeta Lepa inspektor ds. ewidencji ludności i zastępca Kierownika USC
tel. 614433917
mail meldunki@wielichowo.pl


Biuro nr 5A

Stanowisko ds. obrony cywilnej i działalności gospodarczej

  • organizowanie i prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego;
  • prowadzenie na terenie gminy  spraw merytorycznych i finansowych  związanych z utrzymaniem i działalnością OSP;
  • prowadzenie rejestracji  działalności gospodarczej w systemie CEIDG ;
  • przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
  • profilaktyka antyalkoholowa i przeciw narkomanii;
  • koordynacja działalności świetlic środowiskowych.

kontakt Eugeniusz Utracik inspektor ds. obrony cywilnej i działalności gospodarczej
tel. 614433916
e-mail dzialalnoscgospodarcza@wielichowo.pl


Biuro nr 6

Zastępca Burmistrza / Sekretarz Gminy

Sekretarz organizuje pracę Urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.

Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów dokumentów i innych aktów związanych z funkcjonowaniem Urzędu ;
  • usprawnianie pracy Urzędu;
  • nadzór nad doskonaleniem kadr;
  • kontrola gospodarowania mieniem na terenie Urzędu;
  • nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w Urzędzie;
  • nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
  • sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez Burmistrza;
  • prowadzenie spraw i nadzór nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej;
  • przyjmowanie ustnych oświadczeń woli- testamenty;
  • wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.

kontakt: Ewa Kasperska
tel. 614433914
e-mail sekretarz@wielichowo.pl


Biuro nr 7

Stanowisko ds. kancelaryjnych

  • obsługa organizacyjna spotkań i narad z udziałem burmistrza;
  • prowadzenie ewidencji korespondencji ;
  • przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz;
  • ewidencja pieczęci urzędowych;
  • przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z burmistrzem, sekretarzem;
  • zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe i kancelaryjne;
  • prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych;
  • prowadzenie spraw z zakresu informacji niejawnych;
  • prowadzenie archiwum Urzędu.

kontakt: Kamila Pluskota podinspektor ds. kancelaryjnych
tel. 614433910
e-mail sekretariat@wielichowo.pl

Stanowisko ds. promocji i funduszy zewnętrznych

  • wyszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania dla realizacji zadań strategicznych gminy, przygotowywanie wniosków o przyznanie środków pomocowych;
  • opracowywanie dokumentów strategicznych, programów rozwoju oraz ich aktualizowanie;
  • współpraca z gminnymi jednostkami, organizacjami społecznymi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych:
  • współpraca z mediami, przygotowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych;
  • monitoring i prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości z pozyskanych środków .

kontakt: Renata Jarczyńska inspektor ds. promocji i funduszy zewnętrznych
tel. 614433910
e-mail fundusze@wielichowo.pl

 


Biuro nr 10

Biuro Przewodniczącego Rady Miejskiej w Wielichowie

Stanowisko ds. obsługi rady

  • zapewnienie obsługi administracyjnej rady i jej komisji;
  • współpraca z właściwymi merytorycznie  stanowiskami pracy w zakresie  materiałów dotyczących projektów uchwał rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
  • protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań;
  • prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
  • prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień rady i jej komisji oraz przechowywanie tych dokumentów;
  • przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych.

Przewodniczący Rady Miejskiej przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Wielichowie, ul. Rynek 10, w godz. 14:00 - 16:00, pokój nr 10.

kontakt: Anna Paron inspektor ds. obsługi rady
tel. 614433924
e-mail rada@wielichowo.pl