Burmistrz Wielichowa
Honorata Kozłowska
Tel. 614433915
e-mail: burmistrz@wielichowo.pl
Burmistrz przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w godz. 9:00 - 12:00. W pozostałe dni po telefonicznym uzgodnieniu.
Zastępca Burmistrza / Sekretarz Gminy
Ewa Kasperska
Tel. 614433914
e-mail: sekretarz@wielichowo.pl
Skarbnik Gminy
Magdalena Szymkowiak-Fórmaniak
Tel. 614433911
e-mail: skarbnik@wielichowo.pl
Radca prawny
Kancelaria Radców Prawnych Zygmunt Jerzmanowski i Wspólnicy sp. k.
tel. 614433001
w godz. od 9:00 do 14:00 w każdy wtorek (w czwartek jeżeli w danym tygodniu przypada sesja)
(bezpłatne porady dla mieszkańców 13:00-14:00)
- Stanowisko ds. inwestycji drogowych i zieleni miejskiej
- Stanowisko ds. inwestycyjnych i planowania przestrzennego
- Stanowisko ds. gospodarki komunalnej
- Stanowisko ds. promocji i funduszy zewnętrznych
- Stanowisko ds. rolnictwa
- Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
- Stanowisko ds. ochrony środowiska
- Stanowisko ds. informatyki
- Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat
- Stanowisko ds. księgowości podatkowej
- Stanowisko ds. poboru podatku od środków transportowych i opłaty targowej
- Stanowisko ds. księgowości budżetowej
- Stanowisko ds. księgowości budżetowej
- Stanowisko ds. księgowości budżetowej i podatków
- Stanowisko ds. kadr i opłaty skarbowej
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- Z-ca kierownika USC ds. ewidencji ludności
- Stanowisko ds. kancelaryjnych
- Zastępca Burmistrza / Sekretarz Gminy
- Biuro Przewodniczącego Rady Miejskiej w Wielichowie
- Stanowisko ds. obsługi rady
- Przewodnicząca Rady Miejskiej
- Stanowisko ds. obrony cywilnej i działalności gospodarczej,osp
Biuro nr 1
Stanowisko ds. inwestycji drogowych i zieleni miejskiej
- prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych, opracowywanie planów ich rozwoju, budowy, modernizacji i remontu;
- prowadzenie kontroli stanu dróg, chodników i pasów drogowych na terenie gminy;
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego;
- koordynacja i obsługa współpracy z innymi zarządcami dróg publicznych ;
- wydawanie koncesji na organizację transportu lokalnego;
- tworzenie i utrzymywanie terenów zielonych;
- prowadzenie spraw związanych ze zmianami nazw miejscowości, ulic, obiektów fizjograficznych.
kontakt: Dawid Michałowski inspektor ds. inwestycji drogowych i zieleni miejskiej
tel. 614433922
e-mail: drogi@wielichowo.pl
Stanowisko ds. inwestycyjnych i planowania przestrzennego
- przygotowanie materiałów do dokumentów planistycznych gminy ich opiniowanie i uzgadnianie;
- prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych i prowadzenie rejestru, przygotowanie projektów umów;
- wydawanie odpisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego;
- ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny;
- prowadzenie spraw związanych z ustalaniem warunków zabudowy i zagospodarowania terenu;
- prowadzenie spraw związanych z numeracją nieruchomości, geoportal;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków;
- opłata reklamowa;
- opiniowanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych.
kontakt: Jacek Malkiewicz inspektor ds. inwestycyjnych i planowania przestrzennego
tel. 614433923
e-mail: inwestycje@wielichowo.pl
Stanowisko ds. gospodarki komunalnej
- koordynowanie zadań związanych z realizacją funduszu sołeckiego;
- realizowanie przepisów ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie;
- bieżące utrzymanie i remonty lokali mieszkalnych i użytkowych będących w zasobie gminnym;
- prowadzenie całościowych spraw związanych z zamawianiem i dystrybucją energii elektrycznej do obiektów gminnych jak i oświetlenia drogowego ,realizowanie przepisów ustawy "Prawo energetyczne";
- monitoring i prowadzenie spraw związanych z odnawialnymi źródłami energii;
- prowadzenie spraw związanych z Programem Gospodarki Niskoemisyjnej dla gminy Wielichowo;
- realizacja obowiązków wynikających z ustawy o odpadach;
- koordynacja prac związanych z rekultywacją wysypisk.
kontakt: Waldemar Paluch inspektor ds. gospodarki komunalnej
Stanowisko ds. promocji i funduszy zewnętrznych
- wyszukiwanie zewnętrznych źródeł finansowania dla realizacji zadań strategicznych gminy, przygotowywanie wniosków o przyznanie środków pomocowych;
- opracowywanie dokumentów strategicznych, programów rozwoju oraz ich aktualizowanie;
- współpraca z gminnymi jednostkami, organizacjami społecznymi w zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych:
- współpraca z mediami, przygotowywanie materiałów informacyjno-promocyjnych;
- monitoring i prowadzenie niezbędnej sprawozdawczości z pozyskanych środków .
kontakt: Renata Jarczyńska inspektor ds. promocji i funduszy zewnętrznych
tel. 614433910
e-mail: fundusze@wielichowo.pl
Biuro nr 2
Stanowisko ds. rolnictwa
ochrona gruntów rolnych i leśnych w tym:
-
- przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów, kontrola nasadzeń,
- rolnicze wykorzystanie gruntów - zaświadczenia,
- rekultywacja nieużytków oraz gruntów zdewastowanych,
- sprawy statystyki rolnej i ekologii;
- gospodarka wodna i melioracja;
- łowiectwo i zwalczanie chorób zakaźnych zwierząt;
- prowadzenie spraw związanych z realizacją programu o ochronie zwierząt.
kontakt: Maciej Domagała podinspektor ds. rolnictwa
tel. 614433925
e-mail: rolnictwo@wielichowo.pl
Stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami
- gospodarowanie i zarządzanie mieniem gminnym w tym jego zbywanie oddawanie w użytkowanie wieczyste, dzierżawa, najem, użyczenie i oddawanie w trwały zarząd, podejmowanie czynności o wpisach w księgach wieczystych;
- nabywanie nieruchomości na rzecz gminy;
- komunalizacja mienia;
- opracowywanie informacji o stanie mienia komunalnego;
- administrowanie zasobem mieszkaniowym i lokalami użytkowymi.
kontakt: Dariusz Jarczyński inspektor ds. gospodarki nieruchomościami
tel. 614433921
e-mail: nieruchomosci@wielichowo.pl
Stanowisko ds. ochrony środowiska
- ochrona i kształtowanie środowiska w tym:
- wydawanie decyzji środowiskowych,
- prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku,
- naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska,
- prowadzenie dokumentacji stanu przyrody,
kontakt: Magdalena Weiss podinspektor ds. ochrony środowiska
tel. 614433921
e-mail: ochronasrodowiska@wielichowo.pl
Stanowisko ds. informatyki
- wykonywanie zadań administratora bezpieczeństwa informacji (ABI),
- dbanie o zabezpieczenie zbiorów danych, ochrona systemu , zabezpieczenie dostępu do baz danych,
- administrowanie stroną internetową gminy , administrowanie strony BIP,
- realizacja zadań związanych z wdrażaniem systemów informatycznych,
- wyposażanie stanowisk pracy w sprzęt komputerowy i prowadzenie jego ewidencji.
kontakt: Piotr Węglarz informatyk
tel. 614433925
e-mail: informatyk@wielichowo.pl
Biuro nr 3
Stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat
- prowadzenie ewidencji podatników,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat;
- załatwianie podań o ulgi inwestycyjne, z tytułu nabycia gruntów,
- wymiar zobowiązań pieniężnych w podatkach od : nieruchomości, rolnym i leśnym.
kontakt: Dorota Nijaka inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
tel. 614433920
e-mail: dorota.nijaka@wielichowo.pl
Stanowisko ds. księgowości podatkowej
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej dla przedsiębiorców, sporządzanie sprawozdań z udzielonej pomocy, wydawanie zaświadczeń,
- księgowanie podatków i opłat,
- załatwianie podań o umorzenia i przesunięcia terminu płatności zobowiązań podatkowych,
- współpraca z urzędami skarbowymi i komornikami sądowymi.
kontakt: Urszula Nowaczyk inspektor ds. księgowości podatkowej
tel. 614433920
e-mail: ksiegowoscpodatkowa@wielichowo.pl
Stanowisko ds. poboru podatku od środków transportowych i obsługi kasy
- wymiar, ewidencja i realizacja podatku od środków transportowych,
- opłata od posiadania psów,
- wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat,
- prowadzenie spraw kasowych Urzędu,
- pobór i naliczanie opłaty targowej.
kontakt: Sławomira Pikosz inspektor ds. poboru podatku od środków transportowych i obsługi kasy
tel. 614433920
e-mail: slawomira.pikosz@wielichowo.pl
Stanowisko ds. księgowości budżetowej
- prowadzenie księgowości podatkowej
- przygotowanie decyzji o umorzeniu zaległości podatkowych
- przygotowanie decyzji o odroczeniu należności pieniężnych
- wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan zaległości
- prowadzenie i aktualizacja dokumentacji gospodarstw, w tym dokumentacji elektronicznej
- wymiar podatku rolnego
- kontrola podatników oraz udzielenie ulg inwestycyjnych
- udzielenie ulg z tytułu nabycia gruntów oraz od gruntów nieużytkowych, w tym prowadzenie rejestru
- prowadzenie spraw związanych z udzieleniem pomocy publicznej
- rozliczenie należności i zobowiązań
Biuro nr 4
Skarbnik Gminy
Skarbnik odpowiada za całokształt gospodarki finansowej gminy. Skarbnik zapewnia i odpowiada za prawidłowe wykonywanie zadań w zakresie spraw finansowych przez pracowników Urzędu, a także poprzez nadzór nad innymi pracownikami jednostek organizacyjnych realizujących te zadania.
Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
- przygotowywanie projektu budżetu oraz bieżący nadzór nad jego wykonaniem;
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;
- dokonywanie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;
- dokonywanie kontroli kompletności i rzetelności sporządzonych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych, nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości budżetowej;
- sprawowanie nadzoru nad mieniem komunalnym;
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej gminy;
- przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał rady wywołujących skutki finansowe dla gminy;
- opracowywanie dokumentów i innych aktów dotyczących gospodarki finansowej;
- współdziałanie z osobami dokonującymi kontroli zewnętrznej;
- przygotowywanie wniosków pokontrolnych w sprawach merytorycznych;
- wykonywanie innych zadań na polecenie Burmistrza.
kontakt: Magdalena Szymkowiak-Fórmaniak
tel. 614433911
e-mail: skarbnik@wielichowo.pl
Biuro nr 5
Stanowisko ds. księgowości budżetowej
- prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków, kosztów, rachunków materiałów, przedmiotów nietrwałych przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy:
- zapewnienie obsługi finansowo-księgowej Urzędu;
- prowadzenie ewidencji syntetycznej;
- okresowe uzgadnianie sald z rozrachunków z dłużnikami i wierzycielami;
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonywania obowiązków z zakresu sprawozdawczości;
- rozliczanie należności na rzecz Budżetu Państwa;
- prowadzenie ksiąg rachunkowych;
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego, przygotowywanie sprawozdań finansowych.
Kontakt: Adrianna Misiorna podinspektor ds. księgowości budżetowej
tel. 614433912
e-mail: ksiegowosc@wielichowo.pl
Stanowisko ds. księgowości budżetowej i podatków
- sporządzanie dokumentacji płacowej;
- prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków, kosztów rachunków materiałów, przedmiotów
nietrwałych w użytkowaniu środków trwałych, rozliczanie inwentaryzacji;
- rozliczanie podatku vat;
- rozliczanie podatku dochodowego;
- okresowe uzgadnianie sald rozrachunków z dłużnikami i wierzycielami;
- prowadzenie ewidencji wykorzystania funduszu socjalnego.
kontakt Magdalena Misiorna inspektor ds. księgowości budżetowej i podatków
tel. 614433912
e-mail: referentbudzetowy@wielichowo.pl
Stanowisko ds. ogólno-organizacyjnych i kadr
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Urzędu oraz przechowywanie akt osobowych pracowników;
- prowadzenie spraw kadrowych kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz przechowywanie akt osobowych;
- prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z naborem pracowników;
- prowadzenie spraw związanych z dokształcaniem i szkoleniem pracowników;
- prowadzenie rejestrów zarządzeń , pełnomocnictw, upoważnień, umów, skarg i wniosków;
- współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy , Sądami w celu organizacji robót publicznych, prac społecznie użytecznych ;
- ewidencja czasu pracy pracowników, plany urlopów;
- organizowanie praktyk uczniowskich i studenckich w Urzędzie.
- prowadzenie spraw z zakresu informacji niejawnych;
kontakt Kinga Wróbel inspektor ds. ogólno-organizacyjnych i kadr
tel. 614433919
e-mail: kadry@wielichowo.pl
Biuro nr 6
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy wynikające z ustawy o aktach stanu cywilnego w tym:
- rejestracja urodzin, małżeństw oraz zgonów i innych mających wpływ na stan cywilny osób;
- sporządzanie aktów stanu cywilnego i prowadzenie ksiąg stanu cywilnego;
- sporządzanie i wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń;
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz innych oświadczeń zgodnie z przepisami Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
- stwierdzanie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa;
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego;
- wykonywanie zadań wynikających z Konkordatu;
- postępowań cywilnych i karnych, w tym:
- ustanawiania pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i roszenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
- przyjmowania pism sądowych i wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora;
- przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
kontakt: Lucyna Zajdowicz Kierownik USC
tel. 614433917
e-mail: usc@wielichowo.pl
Stanowisko ds. ewidencji ludności
- prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, wydawanie decyzji;
- wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
- upowszechniania numeru identyfikacyjnego PESEL;
- współpraca z organami policji, prokuratury, ZUS i Centralnym Rejestrem Skazanych;
- organizacja zbiórek publicznych, wydawanie decyzji o bezpieczeństwie imprez masowych;
- realizacja zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, ze szczególnym uwzględnieniem zadań związanych z rejestracją osób podlegających kwalifikacji wojskowej;
- wykonywanie zadań wynikających z ustawy o cudzoziemcach;
kontakt: Bernadeta Lepa inspektor ds. ewidencji ludności i zastępca Kierownika USC
tel. 614433917
e-mail: meldunki@wielichowo.pl
Biuro nr 8
Stanowisko ds. kancelaryjnych
- obsługa organizacyjna spotkań i narad z udziałem burmistrza;
- prowadzenie ewidencji korespondencji ;
- przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji na zewnątrz;
- ewidencja pieczęci urzędowych;
- przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z burmistrzem, sekretarzem;
- zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe i kancelaryjne;
- prowadzenie magazynu materiałów biurowych i kancelaryjnych;
kontakt: Kamila Balcerek Inspektor ds. kancelaryjnych
tel. 614433910
e-mail: sekretariat@wielichowo.pl
Biuro nr 10
Zastępca Burmistrza / Sekretarz Gminy
Sekretarz organizuje pracę Urzędu, zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
- przygotowywanie projektów dokumentów i innych aktów związanych z funkcjonowaniem Urzędu ;
- usprawnianie pracy Urzędu;
- nadzór nad doskonaleniem kadr;
- kontrola gospodarowania mieniem na terenie Urzędu;
- nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w Urzędzie;
- nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
- sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie spraw powierzonych przez Burmistrza;
- prowadzenie spraw i nadzór nad funkcjonowaniem kontroli zarządczej;
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli- testamenty;
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza.
kontakt: Ewa Kasperska
tel. 614433914
e-mail: sekretarz@wielichowo.pl
Biuro nr 11
Biuro Przewodniczącego Rady Miejskiej w Wielichowie
Stanowisko ds. obsługi rady
- zapewnienie obsługi administracyjnej rady i jej komisji;
- współpraca z właściwymi merytorycznie stanowiskami pracy w zakresie materiałów dotyczących projektów uchwał rady i jej komisji oraz innych materiałów na posiedzenia i obrady tych organów;
- protokołowanie sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań;
- prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji składanych przez radnych;
- prowadzenie rejestru uchwał, zarządzeń i innych postanowień rady i jej komisji oraz przechowywanie tych dokumentów;
- przyjmowanie oświadczeń majątkowych radnych.
- prowadzenie archiwum Urzędu.
Przewodniczący Rady Miejskiej przyjmuje interesantów w każdy poniedziałek w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wielichowie, ul. Rynek 10, w godz. 14:00 - 16:00, pokój nr 11.
kontakt: Anna Paron inspektor ds. obsługi rady
tel. 614433924
e-mail: rada@wielichowo.pl
Biuro nr 12
Stanowisko ds. obrony cywilnej i działalności gospodarczej
- organizowanie i prowadzenie spraw obronności kraju, obrony cywilnej oraz zarządzania kryzysowego;
- prowadzenie na terenie gminy spraw merytorycznych i finansowych związanych z utrzymaniem i działalnością OSP;
- prowadzenie rejestracji działalności gospodarczej w systemie CEIDG ;
- przygotowywanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
- profilaktyka antyalkoholowa i przeciw narkomanii;
- koordynacja działalności świetlic środowiskowych.
kontakt Eugeniusz Utracik inspektor ds. obrony cywilnej i działalności gospodarczej
tel. 614433916
e-mail: dzialalnoscgospodarcza@wielichowo.pl